جستجو
افزودن لیست
  • شما هیچ نشانه گذاری ندارید.

علاقه مندی های شما: 0 لیست

ورود

صدور سهام اضافی در یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود

شما می توانید در هر زمانی پس از تاسیس، سهام اضافی را در یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود صادر کنید. با این حال، برخی عوامل وجود دارد که ابتدا باید قبل از صدور (تخصیص) سهام اضافی به اعضای جدید یا موجود، از جمله سرمایه مجاز سهام، حق تقدم و قدرت مدیران برای اجازه تخصیص، را در نظر بگیرید.

 

سرمایه مجاز چیست؟

این یک ماده اجباری بر اساس قانون شرکت‌ها در سال 1985 بود که میزان سرمایه سهامی که یک شرکت می‌توانست صادر کند را محدود می‌کرد. قبل از اجرای کامل قانون شرکتها در سال 2006 در اول اکتبر 2009، شرکتهای با مسئولیت محدود باید سرمایه مجاز خود را در اساسنامه خود ذکر می کردند. شرکت‌ها تا سقف مقرر ملزم به صدور سهام نبودند، اما از تجاوز مبلغ مجاز منع می‌شدند.

تأمین سرمایه اجباری لغو شد زیرا دیگر Stamp Duty برای سرمایه مجاز قابل پرداخت نبود. پیش از این، شرکت‌ها موظف به پرداخت Stamp Duty به HMRC بودند که در Companies House ادغام می‌شدند؛ بنابراین هر چه سرمایه مجاز بیشتر باشد، Stamp Duty نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها فقط با سرمایه سهام 100 پوند راه اندازی شدند. Stamp Duty سهام اکنون فقط زمانی قابل پرداخت است که سهام به مبلغی بیش از 1000 پوند فروخته شود.

هر شرکتی که تأمین سرمایه مجاز را در اساسنامه خود حفظ کند، اکنون می تواند آن را حذف یا مبلغ مجاز را افزایش دهد. همچنین این امکان برای شرکت ها وجود دارد که در هر زمان در طول یا پس از تاسیس شرکت، این ماده را به اساسنامه خود اضافه کنند. برای تغییر مواد پس از ادغام، سهامداران (اعضا) باید تصمیم خاصی بگیرند.

کل سرمایه یک شرکت تعیین کننده مسئولیت محدود سهامداران آن است. بنابراین، برخی از شرکت ها همچنان مایلند کل بدهی مالی اعضای خود را به مبلغ کمتری محدود کنند.

 

حق تقدم سهامداران موجود چیست؟

حق تقدم در تخصیص یا انتقال سهام ممکن است در اساسنامه و توافق سهامداران برای حمایت از حقوق اعضا درج شود. اگر حق تقدم پیش‌بینی شده باشد، سهام جدید باید ابتدا به اعضای موجود پیشنهاد شود سپس در اختیار دیگران قرار گیرد. این ماده برای حمایت از حقوق اعضای فعلی با جلوگیری از توزیع ناعادلانه سهام آنها طراحی شده است.

هنگامی که سهام جدید در دسترس قرار می گیرد، اعضا می توانند از حق خود صرف نظر کنند (با نامه نگاری به شرکت یا تصویب یک تصمیم خاص) یا سهام موجود را نسبت به درصد مالکیت فعلی خود خریداری کنند.

 

اختیارات مدیران برای صدور سهام اضافی

اختیارات مدیران توسط اعضا تعیین شده و در اساسنامه ذکر شده است. برخی از شرکت‌ها به مدیران خود اجازه می‌دهند تا سهام بیشتری را بدون درخواست تأیید از اعضا یا محدودیت‌های زمانی صادر کنند، در حالی که برخی دیگر اختیارات مدیران خود را در این شرایط محدود می‌کنند.

اگر چنین محدودیت‌هایی وجود داشته باشد، صاحبان شرکت باید تصمیم بگیرند که هر سهمی را مجاز کنند. این به اعضا امکان می دهد از توزیع ناعادلانه سهام خود جلوگیری کنند و کنترل درصد فعلی مالکیت خود را حفظ کنند.

 

نحوه تکمیل Return of Allotment of Shares

Return of Allotment of Shares (فرم SH01) باید طی یک ماه پس از هر تخصیص به Companies House تحویل داده شود. اطلاعات زیر در این فرم مورد نیاز خواهد بود:

  • نام کامل شرکت
  • شماره ثبت شرکت (CRN)
  • تاریخ(های) تخصیص(های)
  • جزئیات سهام تخصیص یافته، طبقه، مقدار، ارز، ارزش اسمی، مبلغ پرداخت شده یا پرداخت نشده برای هر یک
  • جزئیات هر گونه پرداخت غیر نقدی، به عنوان مثال: اعطای پاداش یا فروش سهام در ازای هر چیزی غیر از پول نقد
  • مشخصات تجویز شده به هر سهم پیوست شده باشد
  • امضای مجاز از طرف شرکت
پست قبلی
چگونه مرجع مالیاتی منحصر به فرد شرکت خود را دریافت کنم؟
پست بعدی
جریمه تاخیر در تشکیل پرونده برای شرکت های با مسئولیت محدود
0
بستن

سبد خرید شما