جستجو
افزودن لیست
  • شما هیچ نشانه گذاری ندارید.

علاقه مندی های شما: 0 لیست

ورود

راکتور کوچک هسته ای که می تواند انرژی گرمایی را به کارخانه شما برساند

راکتورهای 50 میلیون پوندی به اندازه بلوک های اداری 5 طبقه می توانند برق صنایع سنگین در سراسر بریتانیا را تامین کنند.

طبق گفته کنسرسیوم بریتانیایی که این پروژه را انجام می دهد، راکتورهای کوچک هسته ای قادر به تامین انرژی سبز برای صنایع سنگین هستند، می توانند ظرف یک دهه راه اندازی شوند.

U-Battery با Cavendish Nuclear همکاری کرده است تا ماکتی به ارتفاع 50 فوت و در مقیاس کامل از یک راکتور مدولار پیشرفته (AMR) بسازد و به جای نیرو دادن به توربین هایی مانند راکتورهای سنتی، می تواند انرژی نیتروژن فوق گرم را مستقیما به کارخانه ها منتقل کند.

آنها امیدوارند که هسته اورانیومی که به اندازه یک خودرو است، بتواند برای تامین گرمای مورد نیاز صنایع مختلف از تولید سیمان و سرامیک گرفته تا تولید مواد شیمیایی و حتی کاغذسازی استفاده شود.

حتی می توان از گرمای اضافی برای گرم کردن گلخانه ها و بیمارستان ها استفاده کرد؛ برای اتومبیل، اتوبوس، صنعت یا خانه؛ قدرت توربین های برق کوچک؛ یا حتی در کارخانه های نمک زدایی یا تصفیه آب هیدروژن ساخت.

آنها گفتند AMR ها همچنین می توانند در مکان های خارج از شبکه مانند کارخانه های معدنی در شمال کانادا (کشوری علاقمند به انرژی هسته ای در مقیاس کوچک) که در حال حاضر به گازوئیل متکی بوده و حمل و نقل آن گران و کثیف است، مفید باشد.

U-Battery – یک شرکت فرعی از شرکت غنی سازی اورانیوم بریتانیا Urenco ، تخمین می زند کشوری به اندازه کانادا می تواند حدود 600 سایت داشته باشد که در آن ژنراتورهای دیزلی موجود، جایگزین شوند.

حدود 20 میلیون پوند به پروژه بریتانیا تزریق شده است، از جمله حدود 1.6 میلیون پوند برای طراحی و نصب ماکت در مرکز آزمایش و تعمیر و نگهداری Cavendish Nuclear در Whetstone درست خارج از Leicester. این یکی از سایت هایی بود که Sir Frank Whittle اولین موتورهای جت را در آن توسعه داد.

در انتظار حمایت دولت و قوانین مثبت هسته ای، اولین نمایشگر فعال می تواند تا سال 2028 راه اندازی شود و اولین راکتورهای پیش ساخته بلافاصله پس از آن نصب شوند.

هر یک ممکن است حدود 50 میلیون پوند با طول عمر 30 ساله هزینه داشته باشد که می تواند با بازسازی دو برابر شود. سوخت باید هر پنج یا چند سال یکبار تعویض شود. شرکت مستقل هر AMR کاملا خودکار عمل می‌کند و سپس انرژی را به مشتریان می‌فروشد.

اورانیوم مورد استفاده در گلوله های اورانیوم غنی شده بسیار تمیزتر از هسته های موجود خواهد بود، هر چند که دفع یک مساله بحث‌برانگیز است.

مدیر کل U-Battery، Steve Threlfall گفت که انرژی تولید شده بدون کربن و قابل اعتماد خواهد بود و در بازار در کنار منابع همیشه در حال توسعه مانند انرژی خورشیدی، باد، حرارتی و نیروی دریایی مقرون به صرفه، باید جایی برای خود باز کند.

حدود 24 گروه در سراسر جهان در حال توسعه فناوری AMR هستند.

آقای Threlfall گفت: «در حال حاضر راکتورها وسیله های عظیمی هستند که برق را برای شبکه تولید می‌کنند، بنابراین در مورد تولید برق در مقیاس بسیار کوچک‌تر، برای مکان‌های دورافتاده یا افرادی که خارج از شبکه هستند، سوالاتی وجود داشت و همچنین صنایع زیادی وجود دارند که به گرمای فرآوری شده نیاز دارند.

«در حالی که ما تلاش می‌کنیم تا سیاره را کربن‌زدایی کنیم، جهان به انرژی هسته‌ای نیاز دارد، چه بزرگ، چه کوچک و ما بازاری را پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم آن را هدف قرار دهیم. ما همچنین در تلاش هستیم تا کاری انجام دهیم که مقرون به صرفه باشد، زیرا اگر بسیار گرانتر از سوخت های فسیلی باشد، هرگز کارساز نخواهد بود.

نکته دیگر این است که فوق العاده قوی است؛ سه پوسته در اطراف اورانیوم وجود دارد، بنابراین حتی اگر خنک کننده هلیوم را از دست بدهید،گرما را از خود دور نخواهد کرد، دمای اورانیوم ممکن است به 1100 درجه سانتیگراد برسد در حالی که این سوخت می تواند تا 1600 درجه سانتیگراد بدون مشکل بالاتر هم رود.

او گفت دفع زباله هسته‌ای – احتمالا زیرزمینی – از نظر مالی توسط یک صندوق که در طول عملیات احداث می شود، پوشش داده خواهد شد.

John Eldridge ، مهندس اصلی U-Battery می گوید: «نوع فناوری که ما استفاده می کنیم به 60 سال پیش و راکتور Dragon در Winfrith بازمی گردد.

«ما با نوآوری می‌خواهیم  در کارخانه‌ها ماژول‌ها را بسازیم و سپس به سایت انتقال دهیم. این اساسا نصب و استفاده است.”

او گفت که ساخت هر AMR کمتر از دو سال طول می کشد و ردپای فیزیکی کمی دارد.

قسمت واقعی رآکتور ۳۰ فوت عمق و وزنی حدود ۸۰ تن همراه با هسته ۴۰ تنی دارد. با تثبیت آن از آسیب احتمالی زلزله محافظت می شود. این بخش از ساختار نیز معمولا زیر زمین خواهد بود.

پست قبلی
درآمد ولز به دلیل عدم تطابق با بودجه اتحادیه اروپا پس از Brexit ، تقریبا 900 میلیون پوند کاهش می یابد
پست بعدی
اقتصاد بریتانیا در سال 2021 با وجود تأثیر Omicron در ماه دسامبر، 7.5 درصد رشد کرد

افزودن نظر

آدرس ایمیل شما پیش ما امن است.

0
بستن

سبد خرید شما