جستجو
افزودن لیست
  • شما هیچ نشانه گذاری ندارید.

علاقه مندی های شما: 0 لیست

ورود

نحوه بازگشایی شرکتی که تعطیل شده است

یک شرکت منحل شده، شرکتی است که از Companies House (اداره ثبت شرکتها) حذف شده و تعطیل شده است. وقتی این اتفاق می‌افتد‌، شرکت دیگر فعالیتی ندارد و قادر به تجارت نیست. با این حال، در شرایط خاصی می‌توان یک شرکت را با درخواست از  Companies Houseبرای “administrative restoration” (بازسازی اداری) احیا کرد.

اگر احیا اداری امکان پذیر نباشد، روش جایگزین، اخذ حکم دادگاه برای احیای یک شرکت منحل شده امکان‌پذیر است.

 

درخواست احیای اداری یک شرکت منحل شده

طبق بند 1024 Companies Act 2006، در صورت برآورده کردن تمام شرایط زیر می‌توان یک شرکت منحل شده را از طریق بازسازی اداری احیا کرد:

  • این شرکت طبق بند 1000 یا 1001 Companies Act 2006 (“امکان ثبت شرکت منحل شده”) حذف شده باشد.
  • درخواست بازسازی اداری توسط مدیر یا سهامدار سابق شرکت منحل شده انجام شود.
  • طی 6 سال گذشته این شرکت از ثبت خارج شده و توسط Companies House منحل شده باشد.
  • این شرکت در زمان حذف شدن در حال معامله بوده باشد.

با ارسال این موارد به Companies House می‌توانید برای بازسازی اداری یک شرکت منحل شده اقدام کنید:

  • درخواست ثبت بازسازی اداری (فرم RT01) یا درخواست بازسازی اداری LLP به ثبت (فرم LL RT01).
  • چک یا سفارش پستی 100 پوندی
  • هرگونه اسناد و هزینه‌های مهمی که شرکت ملزم به پرداخت آن بود و به صورت کامل انجام نشده باشد، به عنوان مثال حساب‌های سالانه، اظهارنامه‌های تأیید و هرگونه جریمه تاخیر تشکیل پرونده.
  • نامه معافیت Bona Vacantia (Treasury Solicitor’s Department سابق ) مبنی بر عدم مخالفت Government Legal Department (اداره وکالت خزانه‌داری سابق) به بازسازی مجدد شرکت.
  • اگر این شرکت در Lancaster یا Cornwall ثبت شده باشد، نامه Bona Vacantia باید از Duchy of Cornwall یا Duchy of Lancaster اخذ شود.

این درخواست باید از طریق پست به اداره ثبت‌کننده مربوطه ارسال شود، یعنی شرکت‌های Companies House Cardiff for English و Companies House Cardiff for English. شرکت‌های Companies House Edinburgh for Scottish. شرکت‌های  Companies House Belfast for Northern Irish.

تقریبا طی دو هفته، تصمیم ثبت‌کننده باید به صورت کتبی به شما اطلاع داده شود. اگر Companies House بازسازی اداری را تأیید کنند، از تاریخ ارسال نامه، احیا اعمال می‌شود. ادامه فعالیت این شرکت به گونه‌ای که گویی هرگز تعطیل نشده و از ثبت خارج نشده، در نظر گرفته خواهد شد و در ثبت عمومی شرکتها به عنوان “فعال” درج خواهد شد. اعلان احیای شرکت نیز در روزنامه منتشر خواهد شد. با این حال، منابع مربوط به انحلال و احیا در سابقه پرونده عمومی شرکت قابل مشاهده خواهد بود.

 

احیای یک شرکت منحل شده توسط دادگاه

اگر دوره 6 ساله برای بازسازی منقضی شده باشد یا شرکت داوطلبانه منحل شده باشد، نمی‌توانید برای احیای اداری به Companies House مراجعه کنید (به عنوان مثال مدیر شرکت فرم DS01 را برای حذف شرکت ثبت کند).

در چنین مواردی تنها گزینه ایجاد یک درخواست برای احیای یک شرکت به دستور دادگاه بوده و این روش پیچیده‌تر و زمان گیر است. شما باید قبل از انجام این اقدام به دنبال مشاوره قانونی مستقل باشید.

 

شرکتهای انگلستان و ولز

برای درخواست احیای شرکت در انگلستان و ولز، باید فرم N208: فرم مطالبه (CPR قسمت 8)، بیانیه شاهد و 280 پوند هزینه حواله را به دادگاه ارسال کنید. بیانیه شاهد باید شامل اطلاعاتی باشد که در بخش 4 راهنمای احیای Treasury Solicitor ذکر شده است.

 

شرکتها در اسکاتلند

برای احیای شرکتی در اسکاتلند، اگر ارزش اولیه سرمایه سهام پرداخت شده شرکت بیش از 120،000 پوند باشد، باید به Court of Session مراجعه کنید. در تمام موارد دیگر، شما باید به دادگاه محلی مراجعه کنید. سپس باید “دادخواست احیا” را به سازمان ثبت شرکتها در اسکاتلند و همچنین سایر ارگان‌های درخواست شده توسط دادگاه ارائه دهید.

 

شرکتها در ایرلند شمالی

برای درخواست احیای شرکت در ایرلند شمالی، باید “احضاریه اصلی” را به Royal Courts of Justice ارائه دهید. همچنین شما باید این احضاریه را به همراه یک شاهد برای حمایت از درخواست خود به سازمان ثبت‌شرکت‌ها در ایرلند شمالی ارسال کنید. 

در صورت تایید مطالبه شما، دادگاه حکمی برای احیای شرکت صادر می‌کند. شما باید این درخواست را هم به Companies House و Government Legal Department (یا به Duchy Lancaste یا Duke of Cornwall، اگر این شرکت در Lancaster یا Cornwall مستقر باشد) ارسال کنید که در آنجا الزامات مورد نیاز برای بازسازی شرکت تعیین خواهد شد.

این الزامات با توجه به اینکه پس از احیای شرکت قصد انجام آن را دارید، متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید تجارت خود را از سر بگیرید، از شما خواسته می‌شود تمام پرونده‌هایی را که شرکت بدون وقفه از آن استفاده می‌کرده، ارائه دهید (مانند حساب‌های سالانه و اظهارنامه‌های تأیید).

هرگونه پرداخت دیه یا جریمه دیرکرد نیز باید پرداخت شود. با این حال، اگر این شرکت فقط برای بازیابی دارایی‌ها مجددا احیا شود، شرکت ملزم به ارائه یک “تعهد” (ضرورتا ” promise” به دادگاه) برای انحلال مجدد این شرکت خواهد بود.

هنگامی که انجام اقدامات مورد نیاز تکمیل شده ‌باشد، باید به دادگاه بگویید که Government Legal Department (  Duchy of Lancasterیا Duke of Cornwall که در آن قابل‌اجراست) با احیای شرکت موافقت می‌کند. سپس پیش نویس دستور (و همچنین نوعی تعهد، در صورت لزوم) را دریافت خواهید کرد که باید آن را به دادگاه ارسال کنید. نسخه‌های مهر و موم شده به شما بازگردانده می‌شوند. مرحله آخر ارسال اسناد به Companies House برای تکمیل احیا است.

 

چه کسی می‌تواند برای احیای شرکت منحل شده به دادگاه مراجعه کند؟

علاوه بر مدیران سابق یا سهامداران شرکت منحل شده، در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانید برای احیای شرکت منحل شده، به دادگاه درخواست دهید:

  • برای این شرکت کار کرده باشید.
  • با این شرکت بیزینس کرده باشید.
  • از این بیزینس طلبکار باشید.
  • مسئول صندوق بازنشستگی کارمندان شرکت باشید.
  • شریک املاک یا زمین آن باشید.

 

زمانی که نام شرکت منحل‌شده دیگر موجود نباشد

وقتی شرکتی منحل شده و از ثبت حذف می‌شود، نام آن در دسترس قرار می‌گیرد. این بدان معناست که در زمان عدم فعالیت شرکت شما، ممکن است شرکت دیگری با نام شرکت انحلال یافته شما تاسیس شده باشد یا نامی را برگزیند که “خیلی شبیه” نام شرکت شما می‌باشد. اگر این اتفاق افتاده باشد، شما باید قبل از ایجاد درخواست احیای شرکت، نام جدیدی انتخاب کنید.

اگر نام جایگزین توسط Companies House رد شود، شرکت شما با شماره ثبت شرکت منحصر به فرد خود (CRN) احیا می‌شود که به عنوان یک نام موقت عمل می‌کند. 14 روز پس از تاریخ احیا، فرصت دارید نام جدیدی را انتخاب کرده و به Companies House اطلاع دهید.

پست قبلی
راهنمای افتتاح ساندویچ ‌فروشی
پست بعدی
نحوه راه اندازی بیزینس آنلاین در انگلستان
0
بستن

سبد خرید شما